söndag 24 juni 2012

Då var häcken nästan klar.

Vi har nu fått ner resterande som inte kom ner i marken igår. Dock så räckte det inte hela vägen, utan jag får beställa 18 st till. Vi satte dom lite tätare än vad som var beräknat för att få mera tätt häck. Det har varit ett perfekt väder för växterna men något blött för oss. Det har regnat mycket och vi har inte behövt vattna än. Jag hade köpt 4 st 20m vattenslang som var billig på ÖB och Linn gjorde håll varje 30 cm och hon kopplade ihop dom och öppnade för vattnet och där kom bara vatten ut de första 5 meter och sen inget. Dent fungerade alltså inte alls som det var tänkt. Jag har läst en del på olika forum angående det vi försökte göra och det är där en hel del som också har testat göra och med samma dårliga resultat. Jag hittade utav att man ska tag på svett / dropp / bevattningsslang istället. Jula hade 15 meter droppslang för 99 kr men tyvärr så fungera de inte enligt de som har testar utan det är bara halva av längden som vattnas. Där finns andra och de flesta har en tryckutjämnare som tillbehör eller också så ingår den i startpaket. De är dock inte långa nog och man får köpa förlängning. Jag hittade en bevattningsslang på 100 meter som ett företag som säljer thuja har i sitt sortiment och jag har skickat lite frågor angående deras slang och vi får se vad de svara. Den är dock inte billig. Ca 1400 kr koster den, men om den håller häcken fin och få den att växa bra så är det en billig investering.

Här är dagens bilder:

Det har regnat en del och så här kan det se ut 5 min efter himlen öppnade sig rejält.

Den sidan som inte blev klar igår, är nu klar också.

Gjytta istället för gräsmatta efter 2 dagars regnande.

Badsidan och ändra sidan helt klara också.

Linn håller på att lägga ut slangen längs hela häcken. Helt i onödan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar