lördag 23 juni 2012

Jord och thuja häcken

Jag fick lite bråttom att fixa jord till thuja häcken för vår jord innehåller mest lera. Lite svårt att få tag på torsdag kl 15 och fredag är midsommarafton och lördag är midsommardagen och då kommer också leveransen av thuja. Jag fick hjälp att hämta 2 pallar planteringsjord och 2 pallar kogödsel, totalt 130 st 50 liter säckar blev det. Sedan så skulle alla 130 öppnas och blandas så det blir ca 50/50 av varje sort och med ryggskott var det lite jobbigt men man måste ju få det gjort så det är bara att bita ihop. Jag hade beställt en kille med liten grävmaskin kl 8:00 så han skulle hinna gräva en ränna hela vägen runt tomten, sidor av tomten alltså, och han hann nästan bli klar då thuja häcken kom med lastbil. När det skulle lastas av så regnade det rejält lite då och det var lite jobbigt för lastbilen skulle vidare till Norge så han hade bråttom att få ut mina grejor. Jag hade beställt 2 hjälpare till så vi ska hinna få ner thujan i marken snabbt. Här finns lite bilder på det som har hänt:

Så här ser det ut med 130 säckar efter man har slängt av från släpet.

Lilla grävmaskinen har kommit och hägn har börjat att gräva och Jamie hade ju såklart en likadan som han också skulle gräva med.

Jag fick tömt alla säckar men det regnade mycket så jag fick täcka jorden och det fick bli med de tomma säckarna.

Lastbilen kommer med thuja häcken.

Vi fick lastat av och det blev perfekt med ett stort släpp fungerade bra att lasta på 50 st träd och sedan köra om på baksidan via cykelvägen och lasta av så man inte skulle släpa dom dit för hand..

Här har en del av träden kommit ner i marken och den fina jorden går åt och jag hoppas att den räcker till hela vägeyn runt. Vi lägget i botten och i sidorna och fyller på med annan jord ovan på.

Andra sidan börjar ta sig också.

De små 100 - 125 cm höga som jag har på halva långsidan på ena sidan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar