måndag 18 juni 2012

Semester... från jobbet iaf och ryggskott ovan på allt.

Nu har semestern börjat och där finns massor att göra. Hantverkare har börjat med badrummet idag och i morgon så ska där köras bort ca 70 ton sand och lera. Sedan ska allt jord planas ut så vi får en bra trädgård och gräs kan köpas och rullas ut. Vi köpte betong staket igår som vi ska ha på framsidan som vi också ska få fixat till medan jag har semester. Jag har hållit på att leta pris på komposit trä till vårt trädäck. Efter lite sökning på Internet så har jag hittat ett ställe som säljer för 290kr/kvm och det är halva priset av det som finns i reklambladen som man får i brevlådan. Vi håller också på med att kolla pris på lämplig häck att sätta runt huset.

Här kommer lite bilder.

Golvet rivs bort för att vvs killen ska kunna komma åt och dra avlopps och vattenrör. Vi ska ha alla rör dolda i golv och vägg.

Så här ser betong staketet ut som vi ska sätta upp. De ska målas vita, efter blästring eller högtryckstvätt. Första som skulle lastas upp på släpet gav mig ryggskott och det är 2 dagar sen och ryggen är fortfarande helt kass och jag får ligga det mesta av tiden för att klara av smärtan. Den medicin som jag fick hjälper inte alls. Jag har lika ont efter jag har tagit dom som innan jag tog dom.

Stolparna till staketet som ska gjutas fast i marken.

Första högen ska bort och den bakom ska jämnas ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar