tisdag 31 juli 2012

Målning, rullgardiner och badrum

Nu har målningen kommit igång och det är snart klart. Där fattas färg på kupan och sen lite på ena gaveln. Vi har nu också fått satt upp våra nya rullgardiner och vi är nöjda med valet av färg. Badrummet på ovan våningen har där inte hänt mycket med förra veckan då jobbarna inte var på plats men denna veckan så ska de hinna med en hel del.

Där fattas lite färg på denna sida.

Allt färdigt här utom kupan som ska tas när där inte finns möjlighet för regn.

Framsidan också klar och jag kan nu lägga sista lager av sten på trappan.

Så här blev det med de nya rullgardiner.

Badrummet har där hänt mycket med idag och jag hoppas de blir klara denna veckan.

4 kommentarer:

  1. Måste frÅga, trodde jag fick postat min kommentar sist men såg nu att jag missat de!! Räckte er färg med målning eller fick ni köpa mera?? Ville bara kolla om vi målat sÅ fel hihi. Har nästan två gråa över men fick köpa en till vit för den räckte inte. Tror vi målat samma saker i olika färger kombination c.

    Lite kul att Veta bara om vi slösat så fel ;)) fint blir det =)

    SvaraRadera
  2. Hej Tess. Nej vi fick mörkgrå över och fick köpa 15 liter vitt. Kostade oss ytterligare ca 3800 kr. De ringde oss från färgfirman som Smålandsvillan använder och sa att det valet jag hade gjort var fel och att det var mera färg på det avtalet de hade fått från Smålandsvillan. Jag sa att vi skulle måla det som vi har gjort nu och de sa att då är det det som de har på sitt avtal som man ska ha och jag sa ok. Tråkigt att de inte har koll alls. Man skulle kanske ta det med Smålandsvillan så får de betala de entra pengarna eftersom färgen ju skulle ingå. Jag tror faktiskt jag gör det. Det har ju iaf inte varit så bra på att fixa fel för oss innan så de kan gott få betala för detta.

    SvaraRadera
  3. Skumt vad valde du för kategori? Vi valde C tror jag och vi har en hel grå och mer än det över och fick köpa 10 liter till kostade oss 1750 kr. Ser ut som vi målat på samma sätt??

    Om du tar det med smålandsvillan får du gärna säga till så ska jag med ringa dom isåfall, underligt om alla ska få fel med och de inte räcker??

    SvaraRadera
    Svar
    1. hejsan. Ja jag kommer inte ihåg vilken det var men det är samma som ni har vald också som jag kan se det. jag har inte tagit det med Smålandsvillan faktiskt. De har ju inte direkt varit lyhörda på vad vi har sagt till dom innan. Dock är det ju "bara" säljare och ansvarige byggledare som jag har pratat med och inga uppe på Smålandsvillan.

      Radera