måndag 13 augusti 2012

Badrummet uppe börjar bli klart.

Nu kan vi se slutet snart på evighetsjobbet med badrummet. Det har tagit tid pga hantverkarna också har haft lite semester ibland och andra jobb som också ska skötas men nu ska det snart vara klart.

Här kommer senaste bilderna på badrummet.


























Jag har inte skrivit något under dessa bilder eftersom man tydligt ser hur långt det har kommit osv. Jag kan dock säga att där var ett problem med en hög kant på en rad sten i duschen som jag inte var nöjd med men när jag påpekade detta så hade de redan fixat till det. Taket är jag dock inte nöjd med. Det är inte så snyggt gjort intill snedväggen, buckligt och ojämnt. Vi får se hur de kan lösa det. Speglen är 6mm tjock ifall någon undra över det. Jag har fortfarande inte hittat rätt lampa över speglen. Jag letar efter en slim ljusrörs armatur. Vi har redan förberedd för 6 st led spots i taket som snart ska monteras. Vi vänter nu på att VVS killen ska komma så de kan montera den vägghängde toaletten och sätta kakla runt den. Sedan ska där sättas upp en bänkskiva sidan om toaletten som tvättmaskin och torktumlare ska stå under. Efter detta så ska alla möbler, VVS och det sista el jobbet göras och sen så ska jag ta ett långt och skönt bubbelbad :-) 

2 kommentarer:

  1. Legg gjerne ut flere bilder av huset. Vi holder på å sette opp samme hustype og trenger inspirasjon! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hejsan. jag tror att du kan se alla bilder på allt vi har gjort på och i vårt hus här på bloggen. Du kan även söka på google.se efter Villa Kalmar och sedan välja att det är bilder du vill se och där får du upp en hel del till (för dom som inte vet hur man gör eller inte orkar göra det så finns länken här: https://www.google.se/search?hl=sv&site=imghp&tbm=isch&source=hp&biw=1344&bih=764&q=Villa+Kalmar&oq=Villa+Kalmar&gs_l=img.3..0l3j0i24l2.2309.4377.0.4700.12.10.0.2.2.0.40.354.10.10.0...0.0...1ac.1.2.img.7LZVidoRtts)

      Radera