fredag 17 augusti 2012

Trädäcket tar sig.

Igår kväll hann jag lägga en sida med trall som jag har vald att lägga under kompositen för att slippa göra massor av tvär regler och det blev perfekt. Idag hann vi lägga kortsidan och sen har vi andra sidan och trappor och täck sidor att göra.

Denna sidan hann jag med igår kväll.

Barnen gillar redan den nya ytan och där kommer bli en hel del lekande därute. Sista raden är inte lagt eftersom vi ska såga överblivna längd först.

Sett frän andra sidan.

Så här ser den träkomposit ut som jag har köpt. Det är nästa års modell som jag hade tur att få tag på.

Det ser ut som riktigt träd men man slipper underhåll och det har 25 års garanti.


4 kommentarer:

  1. Vad skönt med underhållsfritt, kommer bli jätte fint när allt är klart =)

    SvaraRadera
  2. Hejsan!
    Vi kommer också att bygga Villa kalmar vid årsskiftet och börjar planera framtida utgifter :)Jag undrar var du har köpt träkompositen? Den ser riktig snygg ut! Hur stor i kvm är ditt altan och vad hamnade prislappen på i slutändan
    Tacksam för svar!
    Mvh Daniel

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan även tipsa dig om att där finns en annan som också har byggt en altan som är större än min. Det är Tess som har skrivit kommentar ovan för din kommentar och du kan se deras projekt här: http://villatt.blogspot.se/2012/07/bildbomd-pa-kommande-altan.html

      Radera
  3. Hejsan Daniel. Vi köpte det på nordiska Fönster och det kostade 345 kr/m2 plus skruv (som jag har massor över av btw). Kolla här: http://nordiskafönster.se/trall

    Jag är super nöjd med det. Den blev ca 60 m2.

    Jag har inte hela summan på allt men jag köpte 90-92 m2 komposit och skruv samt list och jag gav runt 35.000 kr för detta. Jag hade 2 jobbare som höll på i 1,5 vecka (jag gissar på ca 20.000 - 25.000 kr i arbetskostnad inkl det jag gjorde själv) sedan material och maskinkostnad för att borra hålen som jag uppskatter till ca 5000 kr

    SvaraRadera