torsdag 16 augusti 2012

Handfat, badkar och dusch.

Nu har handfat, badkar samt duschen kommit på plats.

Handfatet och de 2 kranarna som är rörelsestyrda.

Bubbelbadet som det ska bli skönt att lägga sig i snart!

Duschen med den snygga Tappwell.

Och toaletten som tydligen är för hög för att sätta upp. Den behöver kapas 16 cm för att den ska få plats under snedtaket. VVS killen ska kolla på det men jag är säker på att det bör gå efter jag har mätt och den ska bli minst lika stabil som innan man kapade den om inte mera efter som den blir kortare. Man får korta rör också men det är bara att såga så det blir inte heller några problem.

2 kommentarer:

  1. Hur gick det med toaletten?
    Jag behöver snart sätta in en ny toalett och letar efter ett mysigt badkar som du har, det får inte ta så mycket plats bara.
    Names tips?

    SvaraRadera
  2. Hej. Jo det gick bra att såga av en bit på ställningen så den fick plats utan att det påverkade toaletten eller funktionen på något sätt. Du kan se hur det blev här: http://villakalmar.blogspot.se/2012/09/badrummet-ar-snart-helt-klar.html (du får kopiera länken och klistra in i din webbläsare).

    Jag köpte mitt badkar på Bauhaus och om jag inte minns helt fel så är det ett 140 x 140 badkar.

    Här finns olika modeller: https://www.bauhaus.se/dusch-badkar/badkar-massagebadkar/massagebadkar.html?typ1_vac=2772&p=1 (du får kopiera länken och klistra in i din webbläsare).

    lycka till med bygget :-)

    SvaraRadera